Manchester United har en ekstremt sterk posisjon på sosiale medier.
Det ble ytterligere bekreftet av United markedsdirektør Richard Arnold tirsdag ettermiddag da han sammen med Ed Woodward og Cliff Baty svarte på spørsmål fra investorer og forretningsforbindelser.
Nest beste uken noensinne
I den siste uken av januarvinduet hadde Manchester United over 38 millioner «interactions» på sosiale medier da Bruno Fernandes kom til klubben.
Annonse
– Det er den nest beste uken for Manchester United noensinne, målt i antall brukere som engasjerte seg aktivt på Uniteds plattformer, kunne Arnold bekrefte.
Uniteds posisjon ble ytterligere forsterket på overgangsvinduets siste dag da Odion Igahlo toppet Twitters trend verden over og fikk større oppmerksomhet enn både Brexit og Donald Trump(!).
Jobber med draktsponsor
Arnold fikk også spørsmål om hvor United står i jakten på en ny draktsponsor etter at Chevrolet-avtalen går ut etter neste sesong.
The Sun skrev før jul at United var i samtaler med det kinesiske firmaet Haier om en sponsoravtale på rundt 70 millioner pund, men Arnold ville ikke kommentere tall eller selve prosessen rundt en ny draktsponsor.
– Vi har forklart tidligere at vi jobber med denne prosessen. Vi har også sagt at når en avtale foreligger vil vi publisere den informasjonen på sedvanlig vis. Det har ikke skjedd foreløpig og vi kommer ikke til å presentere løpende informasjon eller kommentarer på hvordan prosesen går. Det er derfor ikke mer jeg kan si om den saken, påpekte Arnold.
– FFP virker
Ed Woodward fikk også spørsmål om byrivalen Manchester Citys utestengelse fra Champions League, og selv om han ikke ville kommentere verken City eller andre klubber uttrykte Woodward tillit til UEFAs system.
Annonse
– Jeg deltar på en rekke møter i UEFA og ser en klar bevissthet fra UEFA på følge opp Financial Fair Play og de fordelene dette regelverket har. Det er opp til dem som overvåker dette regelverket å følge opp, sier han.