Bekreftet: Slik løser United billettutfordringene

Tidligere denne uka skrev vi om hva som potensielt kunne bli løsningene for sesongkortinnehaverene hvis sesongen blir annullert, og fredag kom klubben med offisiell informasjon om hva som skal gjøres.

Informasjonen er sendt på e-post til sesongkortinnehavere, men klubben har også annonsert hva som gjøres på ManUtd.com.

Slik kan det oppsummeres: 

  • Klubben starter med å presisere at de står fullt og helt bak ønsket om å fullføre 2019/20-sesongen.
  • Hvis de utsatte kampene spilles som normalt – altså gjennomføres med tilskuere – så vil billettene kunne brukes til de kampene.
  • Hvis kampene ikke blir spilt i det hele tatt, eller spilles uten tilskuere, så vil sesongkortinnehaverene tilbys enten en rabatt for neste års sesongkort proporsjonal for hvor mange kamper dette gjelder, eller at en får utbetalt en sum, også den beregnet proporsjonalt på samme måte. Dette vil også gjelde supportere som har forhåndbestilt andre billetter via klubben.
  • Så snart en vet mer om når (og hvordan) kampene skal spilles, så tar klubben direkte kontakt til supportere som er påvirket for å komme med mer informasjon.
  • Fristen for sesongkortfornyelse, opprinnelig 1. mai, har blitt utsatt på ubestemt tid. En ny frist kommer med en gang det er klart når 2020/21-sesongen starter.

MUST, Manchester Uniteds Supporters Trust, har vært involvert i prosessen.

Supporterklubben refunderer også prisen på kampbilletten til kamper som utsettes til de som har bestilt via oss, noe som allerede er gjort til de som hadde bestilt billett til kampene mot Bournemouth og Southampton (de kampene som hittil er utsatt).