SAGAEN OVER:

City og Forest enige om rekordovergang - Anderson blir City-spiller

Publisert Sist oppdatert

Elliot Anderson toppet lenge United-ønskelisten, men for noen uker siden ble det veldig tydelig at han kom til å ende opp i den lyseblå delen av Manchester.

Og nå, etter langvarige forhandlinger, er Manchester City og Nottingham Forest enige om en overgangssum. Anderson skal for lengst være enig med City om de personlige betingelsene.

Det betyr at en av sommerens overgangssagaer er over, og Anderson kommer til å bli City-spiller.

Casemiro prøver å takle Elliot Anderson, 17. mai 2026, Manchester United mot Nottingham Forest.
Mange ønsket Anderson som en Casemiro-erstatter, men det skjer ikke.

Forest har ønsket seg en ny britisk overgangsrekord for Anderson. Den nåværende rekorden er på 125 millioner pund, men den rekorden står for fall:

Flere journalister skriver nemlig at Citys nye Anderson-bud er på 130 millioner pund.

Nøyaktig hvordan den er strukturert er ikke klart, men Anderson kommer til å bli verdens fjerde dyreste spiller, bak Neymar, Kylian Mbappé og Ousmane Dembélé. 

Citys forrige bud, som ble avslått, var på 120 millioner pund. Etter at Forest sa nei til de £120 millionene trakk United seg fra Anderson-jakten på grunn av den elleville overgangssummen. 

Midtbanespilleren er for tiden på andre siden av Atlanteren og representerer England i VM, men Anderson kommer til å gjennomføre den medisinske undersøkelsen i USA, og City skal ha et håp om å ha overgangen formelt i boks innen Englands siste gruppespillskamp mot Panama.

Den spilles sent lørdag 27. juni. 

I mellomtiden jobber United fortsatt med Mateus Fernandes:

Powered by Labrador CMS