Snuser på nye sponsormillioner

Engelsk avis: Manchester United kan få opp mot £20 millioner i året for ny sponsor på trøyeermet.

Det er den engelske tabloidavisa Mirror som sent lørdag skriver at United har lagt ut ledig plass på trøyeermet for salg til interesserte sponsorer.

For øyeblikket pågår det en budkrig mellom selskaper fra Kina, øvrige asiatiske land, USA og De arabiske gulfstater. United vil motta opptil £20 millioner pr. sesong fra en eventuell ny sponsoravtale.

Avisen spekulerer videre i at de skal ha vært i samtaler med adidas som ønsker å beholde ledig plass på trøyeermen for deres karakteristiske tre striper.

United er som kjent et svært attraktivt sponsorobjekt, og Chevrolet betaler allerede £370 millioner – over syv år – for at logoen deres skal få pryde fremsiden av United-trøyen.

Til sammenligning får Manchester City «bare» £5 millioner i året av deres trøyeerm-sponsoravtale med den sør-koreanske dekkprodusenten Nexen.

Hva synes du om flere sponsorlogoer på United-trøyen?