Slik har dere hjulpet: Medlemstallet akkurat nå

Publisert Sist oppdatert

De siste ukene har Supporterklubben fortalt dere om hvordan coronaviruset har påvirket oss til nå.

Hovedbudskapet har vært at hvis de fleste av dere fornyer medlemskapene sine så skal dette gå bra.

Hvis alle dere som faktisk bruker united.no blir medlem så skal det gå enda bedre.

Det er antall medlemskap som nå er det aller viktigste.

Klikk her for å bli medlem.

Samtidig har det kommet frem at mange ønsker å bidra litt ekstra i en situasjon som mildt sagt er usikker.

Forrige uke la vi derfor til rette for at alle kan kjøpe gavemedlemskap til noen de kjenner eller medlemskap til ukjente som vi så kan dele ut til noen som fortjener det – eller eventuelt også bruke til premier. Du kunne også gi en valgfri sum, hvis det var det du foretrakk.

Kort fortalt: Du kan hjelpe oss i Vipps. Søk opp «united.no» og velg «utforsk butikken» eller «Se alle produktene» (teksten er litt forskjellig fra telefon til telefon). Les saken: Vi ba om din hjelp, slik kan du hjelpe

 

77 personer bidro på seks dager

Status etter seks dager er at dere har gitt oss 63 ulike medlemskap. I tillegg har vi mottatt drøyt 5.000 kroner i ren støtte.

Dette takker vi stort for.

Som Supporterklubb må vi faktisk få gjenta at responsen på disse sakene om situasjonen og mulig «hjelp» har vært enestående.

– Tilbakemeldingene har vært udelt positive, sier daglig leder Bernt Hjørnevik i en kommentar.

– Torsdag hadde til sammen 77 personer bidratt. 22 hadde kjøpt Premium medlemskap til noen de kjenner, 18 hadde kjøpt digitale medlemskap til noen de kjenner, mens 37 personer hadde kjøpt medlemskap i gave til ukjente eller rett og slett støttet oss med en helt konkret sum, sier han.

– Hva sier du til de tallene?

– Det er alltid spenning når slike kampanjer legges ut, også med tanke på hvilke tilbakemeldinger vi skal få. I denne sammenhengen skjønte jeg likevel ganske raskt at dette ble en suksess. Absolutt alle, ja, alle som har kommentert, har vært positive eller gitt oss tommelen opp, sier Hjørnevik og ramser opp noen av tilbakemeldingene som har fulgt med gavemedlemskapene og støtten.

  • Glory, glory Man. United! Trenger dere mer, gir jeg mer. United.no er uerstattelig og uvurderlig – vi er mange som vil støtte dere i tykt og tynt!
  • Kjør på ! Dere gjør en solid jobb.
  • Dere gjør en fantastisk jobb! Har vært medlem i snart 30 år og kommer til å være medlem så lenge jeg lever:)
  • Takk for en fantastisk supporterklubb! Glory glory!
  • Takk for det gode innholdet og innsatsen dere legger ned
  • For den fantastiske jobben dere gjør for klubben vi alle er så glad i!
  • Takk for et fantastisk tilbud, alt fra artikler til hjelp i Manchester på kampdager.
  • Dere gjør en fantastisk jobb, stå på!
  • Takk for masse flotte artikler!

Fremgang på nesten 100

17. mai hadde Supporterklubben 42.678 medlemmer, et tall som hadde falt litt i de to månedene etter at coronaviruset stanset fotballen, men i løpet av den siste uka har dette tallet økt til 42.773 – altså en fremgang på nesten hundre medlemmer.

Det høres kanskje ikke så mye ut, men betyr likevel mye.

Det er heller ikke lite. En økning på 15-20 per dag ville gitt en økning på mange tusen hvis det holdt seg gjennom et helt år.

Fremgangen i medlemstall betyr ikke at det er hundre nye medlemmer siden den norske nasjonaldagen sist søndag, men det er en blanding av nye medlemmer og gamle medlemmer som har fornyet medlemskapet sitt etter at fristen egentlig gikk ut.

Neste uke blir imidlertid en nøkkeluke.

– Da er det forfallsdato for 10.000 medlemskap, sier Hjørnevik.

– Da vil vi få de første svarene på om medlemmene virkelig husker å fornye innen fristen. 31. mai er datoen som alle Supporterklubber rapporterer inn sine tall, og med litt drahjelp nå de neste elleve dagene så er det kanskje en sjanse for at vi passerer 43.000, fortsetter han.

Medlemsrekorden i Supporterklubben er på 44.520 fra et par år tilbake.

– Neste store dato igjen er 31. august, da får vi svarene på hvor mange av de cirka 15.000 som skal fornye i løpet av sommeren som faktisk har husket på oss, fortsetter han.

– Er du bekymret eller optimistisk foran de neste månedene?

– Budskapet vi hadde – og har – med «nå trenger vi hjelp» er først og fremst at de som er medlem fornyer og betaler kontingenten sin. Da er vi sikret inntekter til å fortsette som nå og være aktive inn i fremtiden, selv om ingen kan reise til Manchester akkurat nå, med de hindringene det medfører for oss.

– Den lojaliteten er også viktig, og med tanke på de første reaksjonene nå må det være lov å være optimist, sier Hjørnevik.

Ønsker du å bli medlem? Klikk her!

LES OGSÅ: Nå trenger vi din hjelp
LES OGSÅ: Vi ba om din hjelp: Slik kan du hjelpe

Powered by Labrador CMS