Nye sponsorer i Kina

Manchester United har skrevet under på en treårsavtale med energidrikkprodusenten Hangzhou Wahaha.

Publisert Sist oppdatert

Ifølge Bloomberg.com uttaler en talsmann for kineserne at avtalen blant annet vil gi United-spillerne anledning til å konsumere Qili i forbindelse med trening og kamp, og dermed bidra til markedsføring av energidrikken i Kina.

Det er en 67 år gammel mangemilliardær ved navn Zong Qinghou som står bak Hangzhou Wahaha Group Company. Han sies å eie 80 prosent av selskapet som selger flaskevann, te og diverse fruktjuice. Ifølge Bloomberg Billionaires Index skal Qinghou være god for en formue på 20.1 milliarder US-dollar, noe som visstnok gjør ham til Kinas rikeste person.

– Partnerskapet med Manchester United representerer den perfekte starten på det neste kapitlet i vår historie, sier Zong Qinghou i forbindelse med undertegnelsen.

Uniteds markedsdirektør, Richard Arnold, uttaler på sin side følgende:

– Wahaha er et av de mest kjente merkevarene i Kina. Selskapet symboliserer dynamikken og styrken i det moderne Kinas økonomi.

Kredittkortavtale

Parallelt med Wahaha-avtalen, annonserer United at klubben også har inngått en treårig sponsoravtale med Kinas nest største utlånsinstistusjon, China Construction Bank Corporation. Avtalen gir banken enerett på utstedelse av Manchester United-kredittkort i landet som i 2011 ble beregnet å ha 108 millioner United-fans.

Powered by Labrador CMS