Ny sponsor på plass

Manchester United har signert en fireårsavtale med den meksikanske bankgruppen INVEX.

Publisert Sist oppdatert

Manchester Uniteds aktivitet på sponsormarkedet har de seneste årene hatt en eksplosiv utvikling, og klubben har inngått avtaler med sponsorer fra alle verdens hjørner og kanter. Sist ut i rekken er den meksikanske bankgruppen INVEX, som har skrevet en sponsoravtale med United for de neste fire årene. Dette melder ManUtd.com.

United er svært populære i Mexico, noe kjøpet av Javier Hernandez skal ha sin del av æren for, og det sies at det er 24 millioner United-supportere i landet. Disse får nå muligheten til å skaffe seg et eget kredittkort med Manchester United-design.

INVEX ble stiftet i 1991, og hadde i fjor en omsetning på 252 millioner dollar. De har over 100.000 kunder, og disse vil nå få unike tilbud og fordeler blant annet i Uniteds nettbutikk. Richard Arnold, Uniteds kommersielle direktør, har følgende å si om avtalen:

– Mexico er velkjent for sin kjærlighet til fotball, og Manchester United er heldige som har 24 millioner lojale supportere i landet. Ingen kan glemme den fatastiske mottakelsen klubben fikk i 2010 da vi var med å åpne Chivas Stadium i Guadalajara.

– Samarbeidet med INVEX viser vårt engasjement overfor disse supporterne, og vi er henrykte over å kunne samarbeide med en slik innovativ organisasjon. INVEX har lagt merke til Uniteds popularitet i Mexico, og vi skal sammen jobbe for at supporterne ikke kun skal ha en god mulighet til å følge klubben, men at de også skal kunne få et godt finansielt produkt.

Det er ikke opplyst hvor mye klubben tjener på samarbeidet med bankgruppen.

Powered by Labrador CMS