Rashford ut mot forventet magasin-artikkel

Magasinet Spectator planlegger en sak om hva Marcus Rashford har tjent kommersielt på alt han har gjort det siste halvannen året.

Det skrev United-spilleren selv på Twitter tirsdag kveld.

For å komme i forkant av det hele så kom Rashford med hele fire tweeter om saken, der han ser seg nødt til å rettferdiggjøre at han har forsøkt å gjøre verden et litt bedre sted for mange barn.

– Spectator planlegger en artikkel om meg onsdag om hva jeg har tjent kommersielt de siste 18 månedene.

– For å klargjøre – jeg trenger egentlig ikke å samarbeide med ulike merkevarer. Jeg gjør det likevel fordi jeg ønsker å utgjøre en forskjell utenfor fotballbanen, og mesteparten av eventuelle summer jeg får bidrar til det.

– I fjor sommer hadde 1,3 millioner barn tilgang til støtte til mat. Sammen med Burberry Children har vi skapt et trygt sted etter skolen hvor barn vet at de vil få mat.

– Etter november-investeringen fikk barn også et trygt sted å gå til i denne sommerferien, og på grunn av samarbeidet mitt med Macmillan har 80 000 barn nå en bok som de kan kalle sin egen.

– Har jeg en større kommersiell appell etter alt dette? Helt sikkert. Men jeg er også en Manchester United- og England-spiller. Hvorfor skal det alltid være et motiv? Hvorfor kan det ikke bare handle om å gjøre det rette?

– PS. Jeg trives faktisk med å lese ting fra Spectator innimellom, men ikke denne, skrev Rashford.