AIG ut, Aon inn

Fra og med i dag, 1. juni, er det Aon Corporation som gjelder på Old Trafford.

Publisert Sist oppdatert

Dermed er en fire år lang avtale med AIG som klubbens hovedsponsor over.

Heretter, og i de neste fire årene, skal Manchester Uniteds spillertrøyer prydes av Aon-logoen. Til gjengjeld vil klubben bli tilført en anslått sum av rundt £80 millioner fra det Chicago-baserte forsikringsselskapet, som har mer enn 36.000 ansatte i 120 land.

Ifølge Manchester Evening News sier administrerende direktør i selskapet, Greg Case, følgende i en kommentar:

– Fra et forretningsmessig ståsted er vi svært opprømte over denne avtalen. Vi forsøker å bygge opp en verdensomspennende plattform for Aon, og samarbeidet med en global merkevare som Manchester United vil være et svært sterkt virkemiddel for oss.

Case tilbakeviser enhver hentydning om at maktkampen mellom Glazer-familien og «The Red Knights» vil kunne virke forstyrrende inn på samarbeidet med den nye partneren:

– Vårt fokus er rettet mot Manchester United, å støtte oppunder merkevaren, klubben og laget. Fansens lidenskap er vår lidenskap.

NB 1: Aon er Uniteds fjerde draktsponsor, etter Sharp (1982-2000), Vodafone (2000-2006) og AIG (2006-2010).

NB 2: Drakten med det nye sponsornavnet på brystet, skal etter planen lanseres fredag 16. juli.

Powered by Labrador CMS