Supporterklubben beklager

Publisert Sist oppdatert

Alt var klart.

Klokka var 09.54. Jeg satt selv med fingeren på publiseringsknappen. Saken med lenker og all informasjon for at du som er medlem skulle kunne kjøpe en billett til United – Atletico Madrid på Ullevaal stadion 30. juli klokka 10 skulle ut på united.no.

Så krasjet nettsiden. Både på forsiden, den du kan lese, men også det som kalles «backend», der vi jobber med sakene våre.

Det tok over to timer før vår tekniske partner fikk ordnet opp.

Det hjelper svært lite, men jeg får dessverre ikke gjort noe annet enn å beklage. Og så beklage igjen og igjen og igjen.

Det som kun skulle være en positiv sak, at dere medlemmer før alle andre skulle få tilgang, ble i stedet til frustrasjon og irritasjon for oss alle.

Igjen, beklager.

Den eneste «trøsten» var at ingen fikk bestilt via united.no da dette skjedde. Saken med lenken og all informasjon kom jo aldri ut før klokka hadde passert 12.

Så har jeg selv sittet i billettkø før. Jeg vet hvor frustrerende og irriterende det er når ting ikke fungerer. Det hjelper også lite for dere at jeg som ansvarlig redaktør også fortvilte, bannet og svertet, sendte klagemailer hit og dit, internt og ekstern og nok var minst like frustrert.

Det skal jo ikke være slik i 2022 at en så stor nettside som united.no faktisk er ikke tåler det trykket vi trodde og så så at den ble utsatt for.

ullevaalannonse

Vi hadde selvsagt satt på en masse ekstra server-kapasitet for å ta unna det ekstra trykket vi visste ville komme, men det var altså ikke nok. Som om ikke det var nok så førte alt dette til videre trøbbel i systemene. Det var derfor united.no var nede i lang tid. Altfor lang tid.

Vi snakket med arrangørene for å høre om vi skulle lage et nytt tidspunkt for salget, men det ble det ikke noe av. United i England skulle nemlig også sende ut en bestillingslenke etter hvert.

Det tok også for lang tid før vi fikk sendt ut et nyhetsbrev med den rette informasjonen til dere medlemmer.

Til slutt kom vi så opp igjen.

Det ble og er mulig å kjøpe billett(er), selv om det vel er kø og ventetid i såkalte venterom på bookingløsningen til NFF.

Samtidig, jeg vet fra egen erfaring at man kan jo ikke sitte ved siden av en datamaskin og vente i en evighet når ingenting skjer. Slik det var på united.no.

Hva som skjer på NFFs bookingløsning vet vi lite om, men vi skulle levere på at dere fikk all info klokka 10. Det klarte vi ikke.

Det betyr at en del av dere ikke fikk gjort dette når dere ønsket. Det vi hadde lovet. Det er for dårlig av oss. Det er vi de første til å erkjenne. Som nevnt – dette skulle kun være en positiv greie. Så ble det ikke det.

Vi håper imidlertid at alle som ønsket seg billett faktisk får det.

Så hjelper det lite for deg, men det sier seg selv at vi var svært lite fornøyd med denne gjennomføringen selv. Hvorfor det skjedde og hvordan vi kan unngå at noe liknende skjer igjen blir åpenbart en større intern diskusjon med de som skal levere på dette.

Akkurat nå er det imidlertid vanskelig å tenke på noe annet enn at dette, som skulle være en så bra greie for dere medlemmer, i stedet skapte så stor frustrasjon. Dette som skulle være en bra fredag er ikke helt det.

Jeg kan bare håpe at flest mulig av dere til slutt får bestilt de billettene dere ønsker.

Beklager igjen!

På vegne av Supporterklubben,
Dag Langerød, ansvarlig redaktør

MERK: Her er saken med all informasjon for bestilling av billetter til United – Atletico.

Powered by Labrador CMS