– Vi ville prøve noe nytt – responsen har vært enorm!

Allerede før bladet er ute hos medlemmene har den nye US-forsiden blitt en stor «snakkis». Nå kan du se hvordan den ble til.

Forsiden på den siste utgaven av United-Supporteren er i ferd med å få kultstatus allerede før bladet er ute hos medlemmene.

I motsetning til en «normal» utgave av US som har et coverbilde av en spiller eller manager, har vi i denne utgaven valgt en illustrasjon.

Det er et valg US-redaktør Lars Morten Olsen forklarer slik:

– Spiren til idéen ble sådd da kollega Bjarte Valen intervjuet designeren Rick Baxter. Jeg fikk veldig lyst til å prøve noe annerledes denne gangen, og etter en rask diskusjon mellom oss i redaksjonen ble det enighet om å prøve, sier Olsen.

Se videoen av hvordan US-forsiden ble til:

– Siden dette var et bestillingsverk, der vi ikke visste resultatet på forhånd, var vi veldig spente. Jeg hadde gitt designeren beskjed om at jeg ville ha Solskjær bak rattet i en rød bil med Pogba, Sanchez, Fred og Rashford som passasjerer, selvsagt med bakgrunn i den populære tribunehiten som runger hver kamp, forklarer US-redaktøren.

Utover noen initielle føringer hadde designeren frie tøyler og Eifelltårnet var eksempelvis hans idè alene.

– Alle i redaksjonen var storfornøyde da vi fikk en pdf av skissen for hvordan tegningen skulle bli. Vår egen designer Line Dahle la på all tekst inkludert «Ole’s at the Wheel …» Reaksjonen fra våre medlemmer har vært overveldende positive, sier Olsen.

Han forklarer at timingen simpelthen ikke kunne vært bedre. 

– Solskjær ble jo ble presentert som permanent manager samme dag som vi publiserte forsiden via sosiale medier og her på united.no, forklarer Olsen.

Han opplyser at det har vært mange henvendelser fra medlemmer som ønsker forsiden som plakat.

– Jeg har sendt en forespørsel om tillatelse til å trykke opp et begrenset antall plakater, og venter i øyeblikket på svar fra designeren. Selv om forsiden har slått stort an blant våre medlemmer, er det nok tilbake til bilde på forsiden neste gang. Tegningen kostet jo litt penger, og vi så på dette som en «one-off» på grunn av situasjonen med Solskjær, ansettelsen og den populære supportersangen, sier Olsen.

Og slik ser hele forsiden ut fix ferdig!

UNITED-SUPPORTEREN: Slik ser forsiden ut på den siste utgaven av US som er på vei til medlemmene nå.