To nye sponsoravtaler

United har inngått samarbeide med en italiensk aperitiffgigant og et kenyansk finansieringsselskap.

Publisert Sist oppdatert

Avtalen med italienske Gruppo Campari vil offisielt tre i kraft fra 1. januar. Den vil føre til at Aperol, som blant annet står bak Campari, vil bli markedsført på global basis som Manchester Uniteds offisielle brennevinsponsor.
Det er Just-drinks.com som melder dette i forbindelse med at Gruppo Campari tirsdag offentliggjorde selskapets resultater for siste halvår. Lengden på avtalen med United er ikke nevnt.

Uniteds markedsdirektør, Richard Arnold
Uniteds markedsdirektør, Richard Arnold

Mens Manchester United ennå ikke har bekreftet avtalen med italienerne, melder klubben via sin egen nettside at den har inngått en 5-årsavtale med det kenyanske finansieringsselskapet afb. Denne avtalen vil blant annet medføre at afrikanerne heretter vil produsere og markedsføre et offisielt Manchester United-kredittkort i Kenya.

– Klubben har bestandig nytt godt av fantastisk støtte fra våre fans i Kenya, sier Uniteds markedsdirektør Richard Arnold, og mener at avtalen med afb vil knytte kenyanske supportere»enda nærmere sin favorittklubb».

Verdien av de to avtalene er ikke kjent.

P.S.: Ifølge ManUtd.com finnes det 5.5 millioner United-fans i Kenya.

Powered by Labrador CMS