Økte sponsor- og tv-inntekter

Manchester United har lagt regnskapsresultatet for tredje kvartal frem for New York-børsen.

Publisert Sist oppdatert

Av rapporten fremgår det at klubbens sponsorinntekter i perioden frem til 31. mars 2014, lyder på 42.8 millioner. Dette er en økning på 43,5 %, ifølge Business Wire.

Dette resultatet kan blant annet spores tilbake til to nye sponsoravtaler; den ene en global avtale med Aperol, og den andre, en regional avtale med EuroFood. Sistnevnte operer på markedene i Kambodsja, Laos, Myanmar, Thailand og Vietnam.

Videre økte inntektene fra kringskasting med 64.1 % for kvartalet og 35.7. % for året til nå. Dette skyldes inngåelsen av nye tv-avtaler, og at det i perioden ble spilt to ekstra hjemmekamper i Premier League og vist fem ekstra live-kamper i forhold til samme periode i fjor.

Her kan du lese hele regnskapet – med kommentarer

 

Powered by Labrador CMS