Nådde ikke målet

Administrerende direktør David Gill, bekrefter at sommerens salg av sesongkort gikk tregere enn forventet.

Publisert Sist oppdatert

Han insisterer likevel på at antallet solgte adgangstegn er «ganske bra», særlig tatt i betraktning dagens økonomiske klima, og at klubben er ved god helse.

Uniteds eiere hadde i utgangspunktet satt seg som mål å selge unna 54.000 sesongkort i løpet av sommeren, men måtte til slutt innse at det hele stoppet på 51.800.

Overfor The Guardian forsvarer Gill seg med at antallet solgte sesongkort tross alt er «høyere enn kapasiteten på de fleste av landets Premier League-arenaer».

– I tillegg ligger salget av Executive-kort på tilsvarende nivå som i fjor, da vi hadde et annet (gunstigere) marked. Faktum er at klubbens økonomiske situasjon er god. (Total)-salget av billetter er opprettholdt, og vi ble utsolgt både mot Newcastle og West Ham.

-Dette betyr ikke at vi sitter rolig og tar til takke med situasjonen slik den er. Vi er nødt til å jobbe hardt for å sikre at arenaen vår blir utsolgt til hver eneste hjemmekamp. Det akter vi å få til gjennom god, attraktiv og spennende fotball, som vil få våre tilhengere til å strømme til Old Trafford, sier Gill, samtidig som han avslår å kommentere rapportene som viser til store tap for Glazer-familien på det amerikanske innenlandsmarkedet.

– Det ønsker jeg ikke å kommentere. Saken er at vi har gjennomført nok et godt år utenfor fotballbanen, og at regnskapstallene vi la frem i juni var strålende. De viser at vi tjener penger.

Powered by Labrador CMS