Nå er United på Youtube

Manchester United dominerer på flere sosiale medier – nå forsøker klubben seg på å bli størst på videotjenesten Youtube.

Manchester United er allerede i en dominant posisjon i sosiale medier, med 17,4 millioner følgere på Twitter, 73,8 millioner følgere på Facebook, og 20,9 millioner følgere på Instagram.

Og selv om de ennå ikke har hatt sin egen kanal, har United-relaterte videoer vært de som har blitt mest sett i Premier League. Totalt har United 843 millioner indirekte views kun i 2017-18-sesongen, og Youtube-sjefene forventer ifølge Daily Mail at de tallene skal stige til himmels nå.

Innen den første timen etter at klubben lanserte sin første Youtube-kanal og publiserte sin første video, har drøyt 24.000 trykket på «abonnér»-knappen. Medietimet hos de røde djevlene har også rukket å dundre ut 105 (!) videoer i løpet av den første timen på det sosiale mediet.

MARKEDSFØRINGSGENI: Ed Woodward får mye av æren for at United får istand enorme sponsoravtaler og genererer voldsom interesse i sosiale medier.

Blant annet ligger det en rekke «rewind»-høydepunkter ute, der man kan se igjen høydepunktene fra noen av Uniteds beste kamper. Det ligger også ute en rekke pussige møter mellom spillere og andre kjendiser: En der de møter skuespillerne fra TV-serien Pretty Little Liars, (hvorfor?) en der Lindelöf spiller hockey, og en med de beste målene fra Ruud van Nistelrooy.

Juan Mata har fått ansvaret med å ønske United-fans velkommen til klubbens Youtube-kanal – så vi overlater resten til ham.