Lukrativ sponsoravtale i boks

OPPDATERT Manchester United kommer til å håve inn penger på Dalsey, Hillblom and Lynn, som skal sponse treningstøyet de neste fire årene.

Publisert Sist oppdatert

Logoen til det verdensledende logistikkfirmaet – bedre kjent som DHL – skal pryde Manchester Uniteds treningstøy fremover. United bekrefter på sine hjemmesider at klubben har inngått et samarbeid med logistikkfirmaet, men har ikke offentliggjort noen sum. Avtalen omfatter imidlertid kun turneringer i England – ikke Champions League.

Men mediene er samstemte i at den økonomisk gunstige sponsoravtalen skal være verdt hele £10 millioner per sesong, hvilket betyr at United vil få inn £40 millioner på kontoen de neste fire årene, som er avtalens varighet. Det er halvparten av hva De røde djevlene får fra Aon, som sponser draktene. Dette er også første gang en Premier League-klubb har solgt sponsorrettigheter kun til treningstøyet.

– Denne avtalen er banebrytende i England. Vi er fornøyd med at DHL har valgt å være pionerene når det gjelder treningstøysponsor for klubben. Deres globale tilstedeværelse og internasjonale anerkjennelse passer perfekt for verdens mest populære fotballklubb, sier David Gill til ManUtd.com.

DHL tilbyr tjenester for transport av brev, varer og informasjon, og har allerede vært klubbens offisielle logistikkpartner i ett år. Du kan lese mer om firmaet her.

Samtidig har United også fått til en avtale med Beeline Vietnam. Det er ikke kjent hvor mye mobilselskapet må bla opp med, men dette vil gi vietnamesere flere goder når det gjelder å se United.

– Avtalen vil gi det som er estimert til klubbens 16 millioner fans i Vietnam en sjanse til å se alle målene scoret av the Reds, i tillegg til eksklusive intervjuer, nyheter og tilgang til det som skjer i kulissene – noe som bringer dem nærmere Old Trafford enn noen gang, skriver United på sine hjemmesider.

Powered by Labrador CMS