Knuste draktsalgsrekorden tre ganger

Aldri har United solgt flere drakter i januar enn det de gjorde da Sanchez kom til klubben. Med overgangen ble det også satt en rekke andre rekorder.

Publisert Sist oppdatert

Som vi tidligere har skrevet var det enorm interesse rundt Sanchez-sagaen før han til slutt endte i United.

Interessen dabbet heller ikke av da han ankom klubben. Alle skulle mene noe om hvorfor han valgte de røde djevlene – mens vi United-fans kun satt og gned oss i hendene.

Det er liten tvil om at det er en superstjerne vi har sikret oss – og selv om angivelig får den høyeste ukelønna i hele Premier League, ser det også ut til at vi har sikret oss en solid inntektskilde. Iallefall hvis vi skal tro Ed Woodward.

Nå er ikke nødvendigvis draktsalg den aller største inntektskilden, ettersom mye av dette går til draktsponsor Adidas, men det gir iallefall en indikasjon på hvilket markedsføringspotensial som ligger i spilleren.

Med overgangen ble nemlig januar-rekorden for draktsalg tredobbelt knust, skriver Daily Telegraph.

Nye rekorder i sosiale medier

Også alt det andre rundt overgangen satt nye rekorder. Kunngjøringen av Sanchez-signeringen ble Uniteds aller mest populære Instagram-inlegg, med 2 millioner likes og kommentarer.

 

Det ble også klubbens mest delte Facebook-innlegg noensinne – og klubbens mest retweetede Tweet noensinne med 158.000 retweets. I tillegg tikket det inn 211.000 likes og 14.000 kommentarer.

Emneknaggen #Alexis7 toppet også trendlisten på Twitter på verdensbasis da chileneren kom til Old Trafford.

– Større enn Neymar

– For å putte alt i perspektiv: kunngjøringsinnleggene genererte 75 prosent mer interaksjon enn innleggene PSG skrev da de kunngjorde at historiens hittil dyreste spiller, Neymar, hadde ankommet fra Barcelona, sa Woodward under et investormøte nylig, ifølge Telegraph.

FORNØYD: Ed Woodward og Manchester United kan le hele veien til banken.

Uten at det er satt i sammenheng med Sanchez-overgangen, kan United også melde om en medlemsvekst på 15 prosent i løpet av fjorårets siste kvartal.

Klubbens offisielle hjemmeside er verdens mest besøkte klubbside, klubben vokser mest av alle på Twitter, og får flere abonnenter på den interne TV-kanalen MUTV.

Tallene har dukket opp i forbindelse med at klubben slapp sine seneste kvartalsresultater (oktober- 31. desember) som også viste økte inntekter og redusert gjeld.

– Vår bunnsolide forretningsmodell har gitt oss mulighet til å investere i klubbens framtid med å forlenge Mourinhos kontrakt og hente Sanchez. Vi ser med selvtillit fram mot resten av sesongen, skrev Woodward i en uttalelse i forbindelse med restultatet.

Med andre ord er det ingen grunn til å bekymre seg for klubbens økonomiske framtid – iallefall ikke på grunn av lønna til Sanchez.

Powered by Labrador CMS