GM + MU = Sponsoravtale

Verdens største bilprodusent, General Motors, og Manchester United har blitt enige om en 5-årig sponsoravtale.

Publisert Sist oppdatert

Med denne avtalen har GM blant annet som mål å kunne markedsføre bilmerket Chevrolet som en global merkevare.

Årsaken til at amerikanske GM har ønsket å knytte seg opp mot nettopp Manchester United, forklares av Paul Edwards, ansvarlig for konsernets globale markedsstrategi, på denne måten:

– Fotball (soccer) er verdens klart største idrettsgren. I den forbindelse ligger Manchester United langt foran alle andre, både når det gjelder størrelse, markedsverdi og tradisjoner, sier han ifølge Reuters.

Verdien av den nye avtalen er ikke kjent, men den innebærer blant annet at Chevrolet, fra og med fredag 1. juni, erstatter Audi som Uniteds offisielle bilmerkesponsor.

I en kommentar til avtalen, sier Uniteds administrerende direktør, David Gill, blant annet følgende til ManUtd.com:

– Selv om partene opererer innenfor svært forskjellige områder, deler Chevrolet og Manchester United mange av de samme verdiene.

– Først og fremst streber også de etter å bli best innen sitt felt, og derfor gir det meg stor glede å kunne ønske Chevrolet velkommen som vår offisielle bilpartner.

Powered by Labrador CMS