– George Clooney x 25

Mannen med ansvaret for Uniteds kommersielle virksomheter, avfeier at Shinji Kagawa er ønsket til Old Trafford for å få fart på draktsalget.

Publisert Sist oppdatert

Ifølge Kicker gjenstår det bare detaljer før den japanske midtbanespilleren forlater Borussia Dortmund til fordel for Manchester United. Ifølge onde tunger er en slik overgang først og fremst designet med henblikk på å øke Uniteds markedsandeler i Asia, og da først og fremst i Japan, hvor Kagawa allerede er folkehelt.

Denne påstanden møter imidlertid ingen forståelse hos Richard Arnold, markedssjef i Manchester United.

– Vi kjøper ikke spillere for at de skal selge drakter for oss, sier han bestemt.

– Vi er avhengige av 25 spillere som alle er store stjerner. Ja, vi har 25 George Clooney’er her.

– Enkeltspillere er ikke avgjørende

– Når man ser på den suksessen vi nyter i den delen av verden (Asia), kan ikke den spores til enkeltspillere. Riktignok er Ji (Park) en fantastisk fotballspiller. Han er tidligere kaptein for Sør-Korea og fortsatt en nøkkelspiller for oss. Men for Manchester United dreier det seg om mer enn bare én spiller. Mer enn George Best, mer enn Bryan Robson, mer enn David Beckham, Cantona og Park.

– Ji er kolossalt populær i Korea, akkurat som Javier Hernandez er det i Mexico. Her er det snakk om store stjernespillere, og store stjerner er stjerner i alle land. Kampene våre overføres til 1.1 milliarder hjem over hele kloden. Hvilken film blir slikt til del 60 ganger i året? Det skjer ikke, enten stjernene nå heter George Cloney eller Brad Pitt, avslutter en engasjert Richard Arnold.

Powered by Labrador CMS