Endelig en avtale som er i boks

Det drøyer med overgangene, men her er en viktig avtale United allerede har fått i havn.

Publisert Sist oppdatert

Nøyaktig ett minutt over midnatt annonserte Manchester Uniteds markedssjef Richard Arnold at klubben har knyttet til seg den asiatiske farmasøytkjeden Cho-A Pharm.

Avtalens varighet er ikke oppgitt, ei heller beløpet. Det eneste United opplyser på klubbens hjemmesider er at avtalen vil strekke seg over flere år. Erfaringsmessig betyr slike sponsoravtaler at United vil innkassere et sted mellom 20 og 40 millioner kroner årlig selv om ikke noe beløp blir bekreftet.

Cho-A Pharm er 26 år i år og har over 200 legemiddelprodukter som eksporteres til 20 land i hele verden. Kjeden har over et tusen utsalgssteder i Sør-Korea og Vietnam  og er dermed den største aktøren på sitt område i Sør-Korea.

– Med over  4o millioner United fans i Sør Korea og Vietnam gir denne avtalen oss en unik mulighet til å skape et enda tettere bånd til våre fans i regionen, sier Arnold til Manutd.com.

Powered by Labrador CMS