– Det høyeste budet kom ikke fra TeamViewer

Publisert Sist oppdatert

Forrige uke ble det bekreftet at det tyske selskapet TeamViewer blir Manchester Uniteds nye draktsponsor fra og med starten av neste sesong.

LES OGSÅ: Ti ting du bør vite om den nye sponsoravtalen

Avtalen med TeamViewer vil sikre United rundt 47 millioner pund per sesong over en periode på fem år, i det som er den største rene draktsponsoravtalen i Premier League-historien.

– Gir oss mer enn bare penger

Nå avslører mannen som ledet prosessen fra Manchester Uniteds side, markedsdirektør Richard Arnold, at TeamViewer faktisk ikke hadde det høyeste budet.

AVTALE PÅ PLASS: Richard Arnold og Ed Woodward er trolig de to mektigste og viktigste personene i United foruten eierne. Nå har United sikret seg TeamViewer som klubbens nye draktsponsor fra og med neste sesong.

Hele ti firmaer var med i finalerunden før valget falt på TeamViewer.

TeamViewer hadde ikke det høyeste budet, men de gir oss noe mer enn bare penger, sier Arnold til avisen The National, en artikkel som er ført i pennen av united.nos skribent Andy Mitten.

– TeamViewer er et særdeles spennende selskap som har vokst betydelig. Selskapet er sterkt og nyskapende, og de byr på produkter som gjør hverdagen enklere i en digital tidsalder, sier Arnold videre.

– Vi har vist hva vi kan gjøre

Arnold sier et langsiktig samarbeid med TeamViewer gir begge parter en gjensidig verdi, og markedsdirektøren viser til hvilken innflytelse Uniteds merkevare har hatt historisk sett for samarbeidspartnerne.

NESTE AVTLE: AON har sponset Uniteds treningstøy i en avtale som løper ut etter denne sesongen. Det er foreløpig ikke klart om selskapet blir med videre eller om det kommer en ny aktør på banen.

– TeamViewer vil ha muligheten til å eksponere seg til over én milliard United-fans over hele verden. Vi var sterkt delaktig til å gjøre Chevrolet markedsledende i Kina, og se på eksponeringen AON har fått med sin avtale med oss. I tillegg har vi vært en sterkt bidraksyter til at adidas er verdens fremste utstyrsleverandør i fotballen, sier Arnold.

United-direktøren beskriver det siste året som ekstremt krevende, men legger til at det har vært enda mer krevende og vanskelig for andre. 

– Derfor har vi også bidratt på andre måter med å gi bort måltider til en verdi av fem millioner pund, støttet veldedige organisasjoner og våre medarbeidere har ikke blitt permitterte. Vi har heller ikke søkt om noen støtte fra myndighetene, påpeker Arnold.

– Konferanser med kjøkkenet som kontor

Vanligvis ville Arnold og hans team brukt mye tid på å møte nye potensielle samarbeidspartnere ansikt til ansikt, men det siste året har markedsavdelingen i United blitt nødt til å jobbe på en helt annen måte.

– Vi har hatt hjemmekontorer på kjøkkenet og på soverommet, og har kun møttes på videokonferanser. Men vi har fått på plass en veldig spennende avtale, understreker Arnold. 

Powered by Labrador CMS