Tom Heaton

Har signert ny kontrakt

Publisert Sist oppdatert

Tom Heatons opprinnelige kontrakt med Manchester United gikk ut i sommer, men i det siste har ting tydet på at den rutinerte målvakten kom til å forlenge med klubben.

Torsdag bekrefter også klubben at 40-åringen har signert kontrakten som binder ham til United i ytterligere ett år.

– Det er en stor ære å fortsette å representere Manchester United, sier Heaton til klubbens hjemmeside.

– Du kan føle besluttsomheten og ambisjonene hos alle i klubben når det gjelder å fortsette å jobbe for suksess. Jeg er veldig spent på å spille min rolle i å drive oss framover og hjelpe gruppa med å kjempe om de største trofeene, fortsetter han.

Heaton har figurert som tredjekeeper og har kun tre opptredener siden han returnerte til klubben fra Aston Villa i 2021.

Heaton i aksjon i en av hans tre kamper for Manchester United. Her fra debuten mot Young Boys.

Målvakten, som også gikk gradene i akademiet før han dro videre i 2010, anses å spille en viktig rolle i garderoben.

– Vi er svært glade for at Tom fortsetter i enda ett år. Alle er godt klar over hvor viktig hans lederskap og profesjonalitet er for gruppen, sier Jason Wilcox.

– Tom har spilt en nøkkelrolle i å støtte Senne (Lammens) gjennom hans første sesong i Premier League. Hans kontinuerlige dedikasjon og sterke mentalitet setter en fantastisk standard for keepergruppen vår, fortsetter Wilcox.

Med Heaton som nå er med videre, er han sammen Senne Lammens de to eneste sikre kortene som vil være en del av keeperteamet neste sesong.

Altay Bayindir går en usikker framtid i møte, mens det også er uvisst hvor André Onana fortsetter karrieren, selv om kameruneren ikke virker å ha en framtid på Old Trafford. Det er også usikkert hvor Radek Vitek, som leverte en kjempesesong i Championship, fortsetter karrieren.

Powered by Labrador CMS